SOM ASSOCIACIÓ

--------------------------------


Ígnia som una associació que treballem amb la intenció que infants i joves esdevinguin persones lliures amb capacitat per decidir sobre la seves vides des de la corresponsabilitat. Per això volem visibilitzar l’adultcentrisme (poder adult) que està present en la nostra societat i, concretament, en la pràctica educativa.  Caminem cap a la transformació dels espais d’educació formal i no formal on la participació en sigui un eix vertebrador.

Ígnia neix el 2019 de les ganes de quatre persones d’aportar la nostra mirada a l’espai educatiu. Una mirada construida al llarg d’una àmplia trajectòria en el món de l’educació no formal on l’experiència s’ha convertit en una font de coneixement que volem compartir.




ELS NOSTRES VALORS

--------------------------------------


︎︎︎CORRESPONSABILITAT

Entenem la corresponsabilitat com un principi que marqui les nostres pràctiques. Creiem que allò que passa en el grup és responsabilitat de totes les seves membres i, a la vegada, tenir present de com les nostres accions impacten al col·lectiu. Per això, apostem per un lideratge compartit i dinàmic.

︎︎︎ACCESSIBILITAT

Obrint pas a la sinceritat des d’un lloc respectuós i conscient, tractem de ser transparents durant els processos. Creiem que l’actitud que prenem allà on som pot obrir i tancar portes, així que agafem el repte de mostrar-nos obertes, pacients i accessibles.
 ︎︎︎DECONSTRUIR

Partim que per construir de nou, cal desconstruir abans. Deconstruir allò que donem per sentat, que tenim normalitzat, per poder tornar a construir alternatives. Volem mostrar-nos curioses per deixar-nos sorprendre i així obrir-nos a nous escenaris que ens facin aprendre.


︎︎︎RECONEIXEMENT

Tractem de donar espai a la diversitat, a les experiències, als diferents recorreguts i als sabers, entenent-los com a oportunitat i part del grup, del moment i del procés. Deixem emergir la saviesa col·lectiva reconeixent-nos personal i grupalment.
 ︎︎︎INTENCIONALITAT

Creiem important posar consciència a allò que fem i tenir clar amb quina intenció ho fem per tal que tingui un impacte tangible i transformador.
︎︎︎COMUNICACIÓ

Aprenent a escoltar i a entendre, intentem mostrar els nostres sentiments i necessitats (a una mateixa i a la resta). Ens fixem amb què i com comuniquem, per tal de visibilitzar, acompanyar i prendre consciència durant els processos personals i col·lectius.



L’EQUIP

-------------


Clara Gené

Formada en pedagogia, he estat molt de temps vinculada al món dels esplais. L’associacionisme educatiu i participar de diferents espais m’ha despertat l’interés sobre la gestió del poder, el lideratge i la facilitació de grups.

M’agrada molt acompanyar a les persones i grups, poder crear espais més segurs i participatius, on les persones siguin qui vulguin ser. Procuro relacionar-me conscientment i transmetre aquesta manera de fer allà on vaig.

He participat al projecte Visc, Convisc, Participo del CJB, sóc formadora de l’Escola Lliure El Sol i actualment treballo com a informadora juvenil en un Punt InfoJOVE de Barcelona. Estic realitzant la formació anual de Facilitació de Grups.



Emma Torres

Formada en el grau Antropologia social i cultural i el màster d’Educació Intercultural. Haver participat en diversos espais ha marcat gran part de qui sóc i què vull. Això m’ha dut a voler transmetre la importància de participar allà on vaig. 

M’he encaminat en aquesta temàtica de diverses maneres i en diversos espais. En un primer moment a  l’agrupament escolta Wéziza com a cap i més endavant formant part del projecte Visc, Convisc i Participo del Consell de Joventut de Barcelona (CJB) fomentant la participació de l’alumnat als instituts. El meu Treball Final de Màster també va anar encarat en aquest tema on vaig analitzar l’estat de la participació de l’alumnat a un centre educatiu.

Actualment treballo al Centre de Recursos per a les Associacions Juvenils de Barcelona (CRAJ). Acompanyo col·lectius i associacions de joves perquè puguin dur a terme els seus projectes i esdevinguin grups més sans des de la perspectiva de la democràcia profunda i les cures. 




Rosa Gras

Antropòloga de formació acadèmica i de vida centrada en la intervenció al món educatiu. Em considero més pràctica que teòrica i m'agrada parlar de posar-li intenció a tot allò què fem a l'hora de participar, intervenir i viure l'entorn social i cultural que ens envolta. La meva experiència professional com a educadora a diferents contextos, m’ha dut a interessar-me per la diversitat i la interculturalitat en el món educatiu i en els processos d’acompanyament que s’hi generen.
És per això que actualment estic formant-me en Educació primària, amb la menció de Pedagogia terapèutica, ja que en la tasca que realitzo, l’atenció a la diversitat és una de les meves principals motivacions.

He treballat com a directora de lleure i des de fa tres anys formo part de l’equip de vetlladores de l’Institut Escola Costa i Llobera. També sóc formadora de Participació, Pedagogia, Educació Popular i Eines didàctiques a l’Escola Lliure el Sol.



Amaia Belastegui

Politòloga centrada en la transformació social des del món educatiu. Involucrada en la cura de les persones, els grups i l’entorn, tracto d'acompanyar processos amb la mirada posada en el respecte, la corresponsabilitat i l'apoderament. Estic cultivant el fet de donar espai a totes les experiències i generar diàlegs i espais creatius des de la diversitat interna i col·lectiva.

He participat al projecte Visc, Convisc, Participo del CJB, m’he format a l’Escola Popular d’Economia Feminista de Nou Barris i a la Formació de Formadores en Economia Feminista. He treballat com a Directora de lleure i també he cursat el Màster de Professorat. Actualment treballo al projecte Concilia, participo com a voluntària a Cooperacció i estic realitzant la formació anual de Facilitació de Grups.








ignia.associacio@gmail.com

Segueix-nos  ︎ ︎