FORMACIONS SOBRE
PARTICIPACIÓ INFANTIL I JUVENIL



Oferim formacions a agents educatius (professorat, mestres, monitoratge, caps…) sobre la participació infantil i juvenil amb la finalitat que la incorporin a la seva pràctica educativa.




Entenem que perquè es produeixi una participació real dels infants i joves als espais educatius és necessari que:

︎︎︎Es reconegui el dret a aquesta
︎︎︎Es generin les estructures i canals participatius adequats
︎︎︎Es fomentin els coneixements i habilitats necessàries per participar

Per aquest motiu, les nostres formacions van encarades a:

︎︎︎Prendre consciència del poder adult inherent en la dinàmica educativa i revisar les pròpies pràctiques.
︎︎︎ Apropar-se al concepte de participació infantil i juvenil i les seves característiques principals.
︎︎︎Conèixer eines i recursos per promoure i acompanyar la participació d’infants i joves.
Es tracta de formacions on apliquem la metodologia participativa que volem transmetre, ja que creiem que la millor manera d’aprendre és des de la pròpia experiència.

A la vegada, són sessions adaptades a la realitat de cada context amb l’objectiu que les persones acabin la formació amb eines i recursos per poder-ho aplicar en el seu dia a dia com a educadores.




︎ Si teniu interès en realitzar una formació en el vostre centre o a títol individual, poseu-vos en contacte amb nosaltres a  ︎ ignia.associacio@gmail.com
o bé, al ︎ 671 21 51 55




︎ LES NOSTRES FORMACIONS: 


Fem formacions en diversos formats i continguts en funció de les vostres necessitats i interessos:

Aproximació a la participació infantil: formes de participació, raons per a la seva promoció i condicions 
Càpsula de 4 h

    • Què vol dir participar? A què ens referim quan parlem de participació infantil?
    • Quines maneres hi ha de participar al centre?
    • Per què és important promoure i facilitar la participació com a agent educatiu que som?
    • Quines condicions són necessàries perquè l’alumnat participi?
Reconeixement del dret a participar: poder adult, abús de poder i bon ús del poder a l’aula
Càpsula de 8h.


    • Què implica reconèixer el dret a participar de l’alumnat?
    • Què és el poder adult i de quina manera el reproduïm?
    • En quines situacions acostumem a abusar del nostre poder a l’aula?
    • De quina manera podem fer-ne un bon ús?

Espais i canals de participació als centres educatius
Càpsula de 4h

    • Són adequats els espais i canals actuals com la tutoria o la figura de les delegades?
    • Com han de ser aquests espais i canals per promoure i facilitar la participació?
    • Quines característiques ha de tenir l’espai d’assemblea del grup-classe?
Com promoure i acompanyar la participació de l’alumnat als centres?
Curs formatiu complert de 16h

    • L’alumnat com agent participatiu: raons, formes i condicions per a la participació
    • El professorat com a acompanyant: revisant el poder adult de la pràctica educativa
    • Pràctiques que impulsen el paper actiu de l'alumnat

︎ També existeix la possibilitat de combinar continguts i fer una proposta a mida a la vostra realitat.



ignia.associacio@gmail.com

Segueix-nos  ︎ ︎